Som vi nevnte i introduksjonen så er vi utrolig glade i bilsport, det være seg Formel 1, WRC rally, rallycross, dragracing, Le Mans eller de mange andre variantene som finnes. Det gjør det til en veldig takknemlig jobb å faktisk skrive om det også. Det å skrive om noe som man faktisk er lidenskapelig opptatt av er ikke noe en får muligheten til å gjøre hver dag, så da er det like greit å ta vare på den unike sjansen man får til det. Bloggskriving har jo nesten blitt like viktig som nyheter og aviser, fordi folk følger det så tett, men alt er jo faktisk ikke like informativt og viktig.

Det skal vi forsøke å bote på litt i hvert fall, eller i det minste forsikre om oss at vår egen kvalitet skal være høy nok. Om den ikke er det så er det jo også forståelig om folk ikke liker hva vi prater om. Det har jo blitt en spesiell kultur hvor bloggerne har blitt kjendisene, og tingene de faktisk prater om, de gangene det er noe viktig, på en måte blir nedprioritert til fordel for hvem som sier, eller skriver, det. Det føler vi ikke er rett metode, så slikt kommer ikke til å skje her. Vi vil fokusere på bil, på bilutstyr, på menneskene som kjører det, på de ulike selskapene, og sist, men ikke minst på selve løpene. Fordi det er noen gedigne løp som tar plass vært år. Noen av de får mindre dekning i media her i Norge enn andre, men det er virkelig gøy og fascinerende hva som foregår.

Når man virkelig tråkker på gassen så er det ingen i verden som ikke kan si at de ikke kjenner adrenalinet bare bruse i blodet. Kanskje man blir litt redd samtidig, men det legger bare til den ekstreme følelsen man får når noe du sitter i går et par hundre kilometer i timen. Det er ikke akkurat mye som kan erstatte akkurat den følelsen, tør vi å påstå, og det er ikke rart at mennesker som har konkurrert i slike løp ikke klarer å slutte med det. Det er også derfor de søker andre muligheter for å få det samme adrenalinrushet, som Michael Schumacher gjorde da han skadet seg. For det er klart, med hastigheter så høyt oppe er det helt åpenbart også farlig. Det er det absolutt ingen tvil om. Men samtidig så er det også det som er kilden til adrenalinet. Hadde det ikke vært farlig så hadde det heller ikke vært så spennende. Så det er en slags ond sirkel akkurat det der altså.

Det er ikke ment som en kritikk heller, langt i fra. Alle disse som driver med racing er voksne menn og kvinner og det vet hva de driver med. Eller rettere sagt så forstår de risikoen i hva de holder på med. Så det er egentlig ikke et genuint problem. Det bilsport kanskje må forsøke å løse, selv om det er vanskelig, er spenningen i selve løpene, i konkurransen. Det man ser år etter år, spesielt i Formel 1 er at de beste bilene vinner, og man føler nesten at føreren er irrelevant. Det er så klart vanskelig å løse, men det hadde lagt til en helt ny dimensjon til det. Men bli med oss videre!